MiastoStoleczne.pl

Czy warto ubezpieczyć iPhone’a?

0

Współczesne telefony komórkowe to coś więcej niż urządzenia służące wyłącznie do wykonywania połączeń. Szczególnie dobrze wiedzą to użytkownicy urządzeń Apple, dla których funkcje smartfona, dostępne aplikacje, dodatkowe usługi czy wreszcie design są bardzo ważne. Niestety podczas codziennego użytkowania łatwo o uszkodzenia, a miłośnikom iPhone’a wyjątkowo trudno rozstać się ze swoim urządzeniem. Może warto więc smartfon ubezpieczyć?

Ubezpieczenie lub usługa ochrony – czy warto w nie zainwestować?

Nowy model Apple’a to wydatek kilku tysięcy złotych. Wielu użytkowników nie chce więc dodatkowo płacić za inne usługi związane z zabezpieczeniem telefonu – w tym ubezpieczenia lub usługi naprawy w przypadku uszkodzeń. Próbują oni chronić swój smartfon, kupując odpowiednie etui czy naklejając na ekran szkło hartowane. To pomaga, ale nie gwarantuje kompleksowej ochrony. Przy upadku mogą powstać uszkodzenia wewnętrzne, nie wspominając już o konsekwencjach zalania wodą czy utraty urządzenia w wyniku kradzieży. Wymiana samego wyświetlacza iPhone’a, szczególnie w autoryzowanym punkcie Apple, to już koszt co najmniej kilkuset złotych.

Niektórzy użytkownicy rezygnują ze standardowego i regularnego ubezpieczenia na rzecz doraźnej naprawy w serwisie w razie uszkodzenia telefonu. Koszty takiej usługi mogą okazać się jednak dużo większe. Wymiana uszkodzonego wyświetlacza, a w bardziej skomplikowanych przypadkach innych elementów, nie należy do najtańszych nawet w przypadku budżetowych smartfonów. Nawet jeśli wybierzemy nieautoryzowany serwis, w którym sama naprawa jest tańsza, narażamy się na ryzyko dodatkowych kosztów związanych z utratą gwarancji producenta.

Kiedy i gdzie wykupić ubezpieczenie dla iPhone’a?

Klienci zachęcani są zazwyczaj do zakupu odpowiedniego ubezpieczenia lub usługi ochrony już w samym momencie kupna telefonu. Warto to rozważyć – ponieważ jest to przeważnie opcja tańsza niż zakup w późniejszym czasie. Ochronę oferują dziś zarówno operatorzy komórkowi, jak i sklepy z elektroniką czy niezależni usługodawcy i ubezpieczyciele. Najczęściej miesięczny koszt takiego ubezpieczenia lub usługi wynosi od kilku do kilkunastu złotych – w zależności od wybranego pakietu, jego zakresu, rodzaju urządzenia i ryzyk czy też sytuacji, w jakich ochrona działa.

Jaki zakres ochrony?

Zanim zdecydujemy się na konkretną ofertę, warto sprawdzić warunki i oczywiście – zakres ochrony, jaki gwarantuje nam ubezpieczenie lub usługa. W zakresie może być chroniony sam wyświetlacz (wtedy gwarantowana jest wymiana tylko „zbitej szybki”), wyświetlacz wraz z uszkodzonymi z nim elementami albo całe urządzenie. Opcje mogą obejmować tylko uszkodzenia mechaniczne lub także inne – np. zalanie, zatopienie czy kradzież telefonu lub uszkodzenia powstałe w wyniku przepięcie prądu. Warto zastanowić się przed zakupem, na czym zależy nam najbardziej lub jakie problemy z telefonem mieliśmy w przeszłości. Nie bez znaczenia są też dodatkowe usługi – odbiór uszkodzonego i zwrot naprawionego urządzenia pod same drzwi, możliwość otrzymania urządzenia zastępczego na czas naprawy czy łatwe i szybkie zgłaszanie uszkodzenia lub szkody online (24/7), a nie tylko przez infolinię.

W świetle ceny zakupu urządzenia, jego zaawansowania technologicznego oraz dzisiejszego przeznaczenia telefonów nie tylko do dzwonienia, ubezpieczenie iPhone’a jest rozsądną decyzją. Za kwotę kilkunastu złotych miesięcznie dostajemy komfort i poczucie bezpieczeństwa. W razie usterki urządzenia możemy liczyć na szybką realizację serwisu i nie musimy martwić się kosztami naprawy.

Źródło: Digital Care

You might also like